Infrastruktur
Femern Bælt-projektets tunnelfabrik kan gøres permanent
Et politisk flertal i Folketinget foreslår, at tunnelfabrikken i Rødbyhavn på Lolland, hvor betonelementerne til Femern Bælt-forbindelsen skal produceres, gøres permanent. I løbet af de næste par år vil fabrikken producere 89 betonelementer, som derefter vil blive sænket ned i sundet mellem Rødbyhavn og den tyske ø Fehmarn. Femern Bælt-forbindelsen skal være færdig i 2029, men tunnelelementfabrikken kan bruges til andre danske infrastrukturprojekter, mener den danske regering, og forslaget støttes af Venstre, Konservative og Socialdemokraterne.
– Det kunne være den tredje Limfjords-forbindelse, en mulig fast forbindelse over Kattegat eller en østlig havnetunnel i København. Og der er også tanker om en Als-Fyn-forbindelse, hvor de elementer måske kan bruges, siger Venstres transportordfører Kristian Pihl Lorentzen, til Danmarks Radio. (News Øresund)
-
Danmark19. maj 2017
Greater Copenhagen ønsker at regeringerne undersøger en ny HH-forbindelse allerede i år
-
Erhverv08. oktober 2020
Ny liste over Danmarks 1.000 største virksomheder – Mærsk solid etter
-
Danmark06. september 2019
Dansk rejsekortautomater findes nu også på Triangeln og Hyllie station
-
Erhverv09. september 2022
Aldrig før er Danmarks største virksomheder vokset så hurtigt
-
Interviews14. januar 2021
PolyPeptide ønsker fortsat at vækste i Malmø – søger kemikere med flair for automation
-
Øresund01. juli 2020
Sådan fejredes Øresundsbroens 20-årsjubilæum: Lukas Graham-koncert på pylontop, digitale isgavekort til togrejsende og ny interesseorganisation for en Øresundsmetro
-
Danmark16. september 2019
Transportminister vil udrede togtrafik Helsingør og Kastrup, når Øresundstoget stopper trafikering af Kystbanen
-
Ugebrev14. juni 2021
Læs News Øresunds ugebrev 23