Infrastruktur
Fleksible farthindringer skal sikre arbejdsmiljøet på Øresundsbroen
Mange biler der betaler med Brobizz kører for hurtigt gennem Øresundsbroens betalingsstation ved Lernacken udenfor Malmö. Derfor bliver der nu installeret en fartradar koblet til fleksible farthindringer, som skal give personalet på betalingsstationen et sikrere arbejdsmiljø.
Sidste år kørte mere end 200.00 bilister med Brobizz gennem betalingsstationen med mere end 40 km i timen til trods for at den højeste tilladte hastighed er 30 km i timen.
De nye farthindringer består af en lem i vejen, som åbnes når en radar viser at en bil kører for hurtigt. Lågen skaber en kant på nogle centimeter.
”Hensigten med de dynamiske farthindringer er, at de kun mærkes af folk der kører for hurtigt. Holder man den rette hastighed forbliver vejbanen som normalt”, siger Håkan Kiendl, afdelingschef på betalingsstationen. (News Øresund).
-
Danmark19. maj 2017
Greater Copenhagen ønsker at regeringerne undersøger en ny HH-forbindelse allerede i år
-
Erhverv08. oktober 2020
Ny liste over Danmarks 1.000 største virksomheder – Mærsk solid etter
-
Danmark06. september 2019
Dansk rejsekortautomater findes nu også på Triangeln og Hyllie station
-
Erhverv09. september 2022
Aldrig før er Danmarks største virksomheder vokset så hurtigt
-
Interviews14. januar 2021
PolyPeptide ønsker fortsat at vækste i Malmø – søger kemikere med flair for automation
-
Øresund01. juli 2020
Sådan fejredes Øresundsbroens 20-årsjubilæum: Lukas Graham-koncert på pylontop, digitale isgavekort til togrejsende og ny interesseorganisation for en Øresundsmetro
-
Danmark16. september 2019
Transportminister vil udrede togtrafik Helsingør og Kastrup, når Øresundstoget stopper trafikering af Kystbanen
-
Ugebrev14. juni 2021
Læs News Øresunds ugebrev 23