Infrastruktur
Fortsat flere lastbiler tager færgen over Sundet mellem Helsingør og Helsingborg
Stigningen i antallet af lastbiler der tager med Scandlinesfærgerne mellem Helsingør og Helsingborg ser ud til at fortsætte. Foto: News Øresund – Johan Wessman
Stigningen i antallet af lastbiler der tager med Scandlinesfærgerne mellem Helsingør og Helsingborg ser ud til at fortsætte. I uge ti og elleve valgte 8 procent flere lastbiler ruten sammenlignet med samme periode forrige år. Det skriver HH Ferries Group, som driver færgetrafikken, i en pressemeddelelse.
I december forrige år satte HH Ferries Group turtætheden op for at imødekomme den voksende efterspørgsel.
– Vi har udvidet kapaciteten med modsvarende 40.000 ekstra lastbiler per år og de præliminære prognoser viser at udvidelsen er faldet godt ud: den udvidede kapacitet modsvarer stigningen på knapt 10 % som lastbilstrafikken har stået for i flere uger, kommenterer Peter Kesting, head of freight på HH Ferries Group, i pressemeddelelsen. (News Øresund)
-
Erhverv01. marts 2024
Dansk-Svensk Handelskammer stiftes for at bedre samarbejdet og integrationen af landenes erhvervsliv
-
Politik15. februar 2024
Den svenske Riksdag stemte for en lov, der tillader regeringen at indføre ID-kontrol
-
Infrastruktur15. februar 2024
Trafikverket foreslår ny svensk-dansk undersøgelse om yderligere en fast forbindelse over Øresund
-
Øresund21. februar 2024
Trafikrekord med 100.000 daglige passagerrejser med bil, tog og færge over Øresund i 2023 – trendbrud for togtrafikken
-
Samfund16. februar 2024
Akut mangel på pladser i Sveriges fængsler – fordobling af celler til varetægtsfængslede samt firedobling af almindelige fængselspladser er nødvendig inden 2033
-
Erhverv03. april 2024
Mobilbetaling mellem Danmark, Norge og Finland bliver muligt inden sommer
-
Interviews16. februar 2024
Sverige vil øge den nordiske integration – men der er behov for beredskab til ID-kontrol, siger Sveriges minister for nordisk samarbejde, Jessika Roswall (M)
-
Øresund16. februar 2024
Europa-Kommissionen: En del af den skattemæssige støtte til Øresundsbrons danske ejerselskab skal tilbagebetales til Danmark