Turisme/kultur
Ny hjemmeside lanceret under coronakrisen: “Vi havde planlagt begivenheder, produceret slik og at køre kampagnen “Åbent sund”
Tre spørgsmål til Helena Wennerström, som i januar tiltrådte som ny salgs- og marketingchef i Helsingborg. Hun samlede da de forskellige grupper for destinationssamarbejdet mellem Helsingborg og Helsingør. Et nyt initiativ blev planlagt på en hjemmeside, HH top 100, med fælles destinationer i de to byer og en opdatering af det fælles cykelkort. Men så kom coronakrisen.
Hvordan har I arbejdet indefor destinationssamarbejdet med Helsingør i år?
– Året begyndte med gode intentioner. Vi opdaterede vores cykelkort og besluttede at oprette et website med cykeldestinationer og steder at besøge i hver by. Hjemmesiden HH top 100 er på dansk og svensk, og fokus er på at få Helsingborgere til at besøge Helsingør og omvendt.
– Men så kom coronaen i marts, og ingen rejste over Sundet. Det er klart, at der var en del danskere på besøg, men med de begrænsninger, der var, var det ikke muligt at starte hjemmesiden. Så vi måtte vente. Vi havde planlagt begivenheder, fået lavet slik og skulle køre kampagnen “Åbent sund”. Men det fungerede ikke under omstændighederne. I august blev hjemmesiden lanceret, og der blev lavet en to ugers kampagne, og der var også planlagt et lille event, hvor destinationsarbejdere ville stå på hver side for at byde besøgende velkommen fra den anden side. Men eftersom der blev indført krav om mundbind og visir, var det ikke muligt at have event. Det er ikke muligt at byde nogen velkommen til mundbind på. Så vi aflyste eventet. Men hjemmesiden er der. Og vi har nu en god arbejdsgruppe og et godt samarbejde.
Hvorfor samarbejder I?
– Det er en fantastisk usp (red. unique selling point) for begge byer, at vi har adgang til hinanden. Jeg ser det som en selvfølge at samarbejde. Vi er kun 20 minutter fra hinanden. Og folk fra Helsingborg elsker Helsingør, folk fra Helsingør elsker Helsingborg. Hvis du spørger hotellerne og restauranterne, er de glade for besøgende fra den anden side. Helsingborg er tæt på havet, det er der mange, der har, men hvem er så tæt på Danmark, at du kan tage en dagstur derover?
Hvad er planerne for de kommende år?
– Vi laver en plan for 2021, hvor vi vil udvikle hjemmesiden og lave nye kampagner. Vi har en dialog om, hvad vi skal.
– Jeg synes, at samarbejde er utroligt logisk, og jeg mener, at vi skal uddybe og arbejde mere med det i fremtiden. Vi har en god base at stå på. Jeg er glad for, at vi har besluttet at gøre det på langsigtet og at gøre det nu, ikke vente. Og jeg synes, vi skal gå endnu dybere.
-
Danmark19. maj 2017
Greater Copenhagen ønsker at regeringerne undersøger en ny HH-forbindelse allerede i år
-
Erhverv08. oktober 2020
Ny liste over Danmarks 1.000 største virksomheder – Mærsk solid etter
-
Erhverv09. september 2022
Aldrig før er Danmarks største virksomheder vokset så hurtigt
-
Danmark06. september 2019
Dansk rejsekortautomater findes nu også på Triangeln og Hyllie station
-
Interviews14. januar 2021
PolyPeptide ønsker fortsat at vækste i Malmø – søger kemikere med flair for automation
-
Øresund01. juli 2020
Sådan fejredes Øresundsbroens 20-årsjubilæum: Lukas Graham-koncert på pylontop, digitale isgavekort til togrejsende og ny interesseorganisation for en Øresundsmetro
-
Danmark16. september 2019
Transportminister vil udrede togtrafik Helsingør og Kastrup, når Øresundstoget stopper trafikering af Kystbanen
-
Ugebrev14. juni 2021
Læs News Øresunds ugebrev 23