Erhverv
Sveriges Radio ønsker at dække alle kommuner – åbner pop-up-redaktioner
Sveriges Radio ønsker at øge den lokale tilstedeværelse i kommunerne, som normalt ikke er synlige i medierapporteringen, og åbner 50 såkaldte pop-up redaktionelle i kommuner rundt i Sverige i 2020, skriver TT. Målet er at være i stand til at lave indslag i alle kommuner i landet hver fjerde måned, og redaktionerne kan være på plads i en kommune alt fra to dage til seks måneder.
– Det handler om at lære folk at kende, få nye kontakter, få tip og rapportere lokalt, men til en vis grad også i de nationale programmer, siger Michael Österlund, viceprogramleder med ansvar for indholdsproduktion på Sveriges Radio.
I Skåne oprettes en midlertidig redaktion i Höör. Med investeringen vil Sveriges Radio ansætte ca. 20 nye medarbejdere til de regionale kanaler. (News Øresund)
-
Danmark19. maj 2017
Greater Copenhagen ønsker at regeringerne undersøger en ny HH-forbindelse allerede i år
-
Erhverv08. oktober 2020
Ny liste over Danmarks 1.000 største virksomheder – Mærsk solid etter
-
Danmark06. september 2019
Dansk rejsekortautomater findes nu også på Triangeln og Hyllie station
-
Erhverv09. september 2022
Aldrig før er Danmarks største virksomheder vokset så hurtigt
-
Interviews14. januar 2021
PolyPeptide ønsker fortsat at vækste i Malmø – søger kemikere med flair for automation
-
Øresund01. juli 2020
Sådan fejredes Øresundsbroens 20-årsjubilæum: Lukas Graham-koncert på pylontop, digitale isgavekort til togrejsende og ny interesseorganisation for en Øresundsmetro
-
Danmark16. september 2019
Transportminister vil udrede togtrafik Helsingør og Kastrup, når Øresundstoget stopper trafikering af Kystbanen
-
Ugebrev14. juni 2021
Læs News Øresunds ugebrev 23